Časté problémy se službou Steam

steam_faq_banner

 

Potýkáte se s problémy se službou Steam? Tato stránka nabízí řešení několika nejčastějších problémů a také pokyny pro používání některých funkcí a vlastností služby Steam.

Pokud níže nemůžete nalézt řešení svého problému nebo si myslíte, že potřebujete detailnější a personalizovanou pomoc, kontaktujte mě na Steamu.

Nejlepším pomocníkem při problémech se Steamem je stránka help.steampowered.com, kterou můžete použít ke všemu, od obnovení hesla až po zjištění informací o svém účtu. Informace na ní jsou česky, obrázky níže jsou ze starší verze v angličtině, nicméně vše je na stejném místě pro oba jazyky.

 

OBSAH:

 

 

ZÁKLADY


Jak si ve službě Steam založím účet?


1. Stáhněte si klienta služby Steam z následující stránky – http://store.steampowered.com/about/

Stazeni_klienta

2. Po nainstalování klienta vyberte možnost „Vytvořit nový účet…“ a postupujte podle pokynů na obrazovce

Steam_prihlaseni

 

Zapomněl jsem heslo od svého účtu služby Steam


1. Spusťte klienta služby Steam

2. V prvním okně vyberte možnost „Obnovení ztraceného účtu…“

Zapomenute_heslo_1

3. Následně zaškrtněte jednu z možností, buďto znáte název svého účtu nebo ne (pokud ne, bude Vám na zadanou e-mailovou adresu zaslána kromě ověřovacího kódu také bezpečnostní otázka, na níž jste odpověděli během vytváření účtu)

Zapomenute_heslo_2

4. Pokud název účtu znáte, v dalším kroku jej zadejte

Zapomenute_heslo_3

5. Následně Vám bude na e-mailovou adresu spojenou s tímto účtem poslán ověřovací kód, který následně zadáte do příslušného políčka

Zapomenute_heslo_4

6. Poté kliknete na tlačítko “Další” a budete vyzváni, abyste zadali nové heslo a následně jej i potvrdili

Zapomenute_heslo_5

7. Tím je heslo změněno

Zapomenute_heslo_6

 

 

 

KLIENT


Nejde mi spustit klient služby Steam


Dříve častá chyba, která se dnes vyskytuje zřídkakdy. Pro její vyřešení je většinou třeba:

1. Nalézt umístění složky klienta služby Steam (nejčastěji C:\Program Files (x86)\Steam)

Steam_slozka

2. V této složce vyhledat soubor nazvaný „ClientRegistry.blob“

3. Smazat tento soubor. Ale až poté, co úplně vypnete klienta služby Steam (stiskem Ctrl + Alt + Del můžete v operačním systému Windows vyvolat Správce úloh, kde v záložce „Procesy“ nesmí běžet Steam.exe)

4. Smazáním tohoto souboru přijdete o nastavení klienta služby Steam (např. rozřídění her v Knihovně)

*5. Extrémnějším řešením tohoto problému (ale někdy to může být třeba) je smazat ze složky Steam všechny soubory a složky KROMĚ složky steamapps, userdata a skins a programu Steam.exe

Spousteni_steam

6. Po následném spuštění Steam.exe se Vám stáhnou potřebné věci zpět a nebudete muset znovu stahovat veškeré hry (ty se ukládají do složky steamapps)

 

Nejde mi spustit hra, co mám dělat?


1. Otevřete klienta služby Steam a vyberte záložku „Knihovna”

2. V knihovně vyhledejte hru, kterou nemůžete spustit

Integrita_1

3. Klikněte na hru pravým tlačítkem myši a vyberte možnost „Vlastnosti“Integrita_2

4. Otevře se Vám nové okno, v něm vyberte záložku „Místní soubory“

Integrita_3

5. Následně v záložce „Místní soubory“ klikněte na tlačítko popsané jako “Ověřit integritu mezipaměti hry”

Integrita_4

6. Tato funkce zkontroluje, zda není poškozen soubor se hrou, což je v drtivé většině případů důvod, proč hra nejde spustit

Integrita_5

*7.  Také si ověřte, zda jsou ovladače Vašeho hardwaru aktuální

*8. Můžete také zkusit nainstalovat dodatečný software (například DirectX, apod.), který hra vyžaduje a nemusela ho správně nainstalovat sama. Instalační soubory pro tento software naleznete ve složce _CommonRedist, jež se většinou nachází hned v hlavní složce hry, např. „…\SteamApps\common\HRA XY\_CommonRedist“

 

Jak změním složku, do které Steam instaluje hry?


Pokud se Vám například stalo, že jste si pořídili do svého počítače další disk, možná chcete, aby klient služby Steam stahoval a uchovával obsah právě na něm.

 

1. Nalezněte umístění složky klienta služby Steam (nejčastěji C:\Program Files (x86)\Steam)

Steam_slozka

2. Smažte všechny soubory a složky KROMĚ složky steamapps a programu Steam.exe

Presun_steam

3. Pokud máte možnost, zazálohujte složku steamapps

4. Přesuňte složku steamapps a program Steam.exe na nové místo

5. Spusťte program Steam.exe

Alternativně: Otevřete „Nastavení -> Stahování -> Steam – složky knihovny“. V okně tohoto nastavení zvolte možnost „Přidat složku knihovny“, načež Steamu ukážete cestu na druhý disk. Při instalaci další hry se vás Steam zeptá, do jaké složky chcete instalovat, takže vyberete disk, jaký chcete

 

Jak změním jazyk klienta služby Steam?


1. Klikněte pravým tlačítkem myši na ikonku služby Steam na hlavním panelu/liště

Zmena_jazyku_1

2. Vyberte „Settings/Nastavení“

3. Následně klikněte na záložku „Interface/Rozhraní“ a v prvním rozbalovacím menu vyberte kýžený jazyk

Zmena_jazyku_2

4. Restartujte klienta služby Steam

 

 

 

FUNKCE


Jak získám zpět peníze za nákup?


POZOR: Společnost Valve Vám vrátí peníze za jakýkoli produkt zakoupený v obchodě služby Steam, pokud k nákupu došlo nejdéle před čtrnácti dny a zároveň jste tento produkt měli spuštěný méně než dvě hodiny. Pokud tyto podmínky nesplňujete, můžete o vrácení peněz zažádat, ale Vaše žádost bude manuálně zkontrolována zaměstnancem Valve, nebude tedy automaticky dokončena jako v případě, že podmínky splňujete. Některé produkty mají pravidla částečně jiná, pro kompletní výčet pravidel si přečtěte tento článek

1. Přejděte na stránky help.steampowered.com. Pokud se v době, kdy čtete tyto řádky, stránka zobrazuje tak, jak má, tedy v češtině, bude vše o poznání jednodušší, ale i přesto si postup popíšeme. V obou jazycích pro jistotu

2. Na stránkách se přihlaste ke svému obyčejnému účtu služby Steam, není třeba vytvářet žádný další

3. Klikněte na tlačítko „A Purchase/Nákup“
refund_1

4. Ze seznamu vyberte nákup, za který chcete vrátit peníze
refund_2

5. Vyberte konkrétní problém s nákupem, spodní tři možnosti (obrázek je maličko starší, úplně poslední možnost je odstranění hry z účtu, viz jiná otázka na této stránce) nás nezajímají, vyberte tedy „It’s not what I expected/Není takový, jaký jsem čekal“ nebo „I purchased this by accident/Zakoupil jsem si jej omylem“
refund_3_1

6. Ať už vyberete jakékoli, na další obrazovce klikněte na „I’d like to request a refund/ Chtěl bych zažádat o vrácení peněz“
refund_3_2

7. A už to skoro je, nyní před sebou máte informace o tom, kolik peněz vám bude vráceno a co že to zmizí z Vaší knihovny. Všimněte si hlavně řádky „Refund to my Steam Wallet/Vrátit peníze na moji Steam peněženku“. Tato řádka je jiná podle toho, jakým způsobem jste za hru zaplatili (ale vždy jsou peníze navráceny tam, odkud přišly; pokud dojde k nějakému vážnému problému, řekněme třeba s PayPalyem, jsou navráceny do Steam peněženky). Steam pro Českou republiku podporuje vracení peněz za nákupy provedené pomocí platebních metod PayPal, Visa, MasterCard, American Express, Discover, JCB a samozřejmě Steam peněženky. Peníze nelze získat zpět, pokud jste nákup zaplatili pomocí metody WebMoney, PaySafeCard nebo MoneyBookers. To vychází z principu těchto metod
refund_4

*7.1 Pokud chcete zažádat o vrácení peněz za dárek, který už obdarovaný přijal (aktivoval na svém účtu), musíte mu říct, aby šel na stránky help.steampowered.com a zadal žádost o vrácení peněz za daný dárek. Poté budete moci zadat žádost vy a získat peníze zpět (nebojte, on je nedostane)

8. Na spodu stránky se pak také nachází část se specifikací důvodu, z jakého o vrácení peněz žádáte. Nemusíte vybrat ani jeden, ale podle všeho vývojáři tyhle věci čtou, takže něco můžete vybrat a případně do místa na poznámky ještě v angličtině připsat např. za jakých okolností hra padá, nepište tam zbytečně moc věcí, jen to nejdůležitější
refund_5

9. Klikněte na tlačítko „Submit request/Odeslat žádost“. Na e-mail propojený se svým účtem služby Steam dostanete potvrzující zprávu a do 7 dnů jsou Vám navráceny peníze

 

Jak nenávratně smažu hru ze svého účtu?


POZOR: Pokud budete postupovat podle následujících kroků, NENÁVRATNĚ smažete hru ze svého účtu a nebude možné ji vrátit zpět, dokud si ji znovu nezakoupíte

1. Přejděte na stránky help.steampowered.com. Na stránkách se přihlaste ke svému obyčejnému účtu služby Steam, není třeba vytvářet žádný další

2. Klikněte na tlačítko „Games, Software, etc./Hry, software, apod.
refund_1

3. Buď hru najděte v nedávných (tedy zobrazených nahoře) nebo použijte vyhledávání na spodu stránky. Na hru klikněte
delete_1

4. Až budete mít vybranou hru, klikněte na další obrazovce na tlačítko „I want to permanently remove this game from my account/Chci tento produkt natrvalo odstranit ze svého účtu“
delete_2

5. Nyní se dobře rozmyslete, jestli to skutečně myslíte vážně a hru chcete odstranit, nikoli zažádat o peníze zpět (v takovém případě klikněte na „No, I changed my mind or wanted to request a refund/Ne, rozmyslel jsem si to nebo jsem chtěl zažádat o vrácení peněz“). Pokud jste si vážně jisti, klikněte na „Ok, remove the listed games from my account permanently/Ano, natrvalo odstraňte vypsané produkty z mého účtu“
delete_3

 

Nepřichází mi kód funkce Steam Guard


Vyčkejte času jako Izer vlasu, občas jsou servery e-mailových služeb zaneprázdněné. Pokud však e-mail s ověřovacím kódem pro funkci Steam Guard nepřijde do 3 hodin, zkontrolujte všechny složky e-mailu (občas může kód vyhodnotit jako spam), ujistěte se, že se díváte do správného e-mailového účtu a teprve poté, v nejkrajnějším případě kontaktujte podporu služby Steam.

 

Pozdržení obchodu a zákaz obchodování


Pokud jste se dobrovolně rozhodli nepoužívat mobilní autentifikátor funkce Steam Guard nebo nevlastníte podporované zařízení, je Vám pozdržení obchodu známé. Pro jistotu si ale ještě jednou povíme, jak vlastně funguje a co je jak dlouho pozdrženo.

PS: Pro první tři následující body platí, že autentifikátor musíte mít pro zrušení omezení přidaný nejméně 7 dní před provedením daného obchodu.
PPS: Dodatečné informace naleznete v článcích Změna zabezpečení obchodování na Steamu a Aktualizace zabezpečení obchodování na Steamu.

1. Obchod s člověkem, kterého nemáte v přátelích alespoň 1 rok
– První a asi nejčastější kategorie. Chcete si od nějakého cizího člověka koupit bůhvíjaký předmět třeba do TF2 a jeden z Vás/oba nemáte mobilní autentifikátor. V takovém případě bude obchod pozdržen 15 dní. Tzn. obsah obchodu bude doručen až za patnáct dní od provedení obchodu.

2. Obchod s člověkem, kterého MÁTE v přátelích alespoň 1 rok
– Tady už je to kratší, v tomto případě je obchod pozdržen jen na jeden den.

3. Vystavení položky na komunitním trhu
– Podobně jako u obchodu si budou muset uživatelé bez autentifikátoru počkat i při prodávání položky na trhu, a to také propastných 15 dní.

4. Zrušení nedokončených obchodů
– Poslední a nejzajímavější kategorie. Řekněme, že jste provedli obchod, byl pozdržen a Vy jste si jej rozmysleli. Kromě tohoto obchodu Vám čeká na vyřízení/přijeí několik dalších. V takovém případě je nemůžete zrušit po jednom, musíte zrušit všechny najednou tlačítkem „Zrušit všechny nedokončené obchody“ (na stránce se všemi nabídkami, tzn. „…/id/VAŠE ID/tradeoffers“). Po tomto kroku Vám ale bude na sedm dní kompletně zakázáno obchodování, takže bacha na to. Pokud by někoho zajímal důvod, je to proto, aby v případě ukradení účtu nemohl útočník uzavírat další obchody. Nabídky na trhu můžete rušit jednotlivě.
trade_hold

 

 

 

OSTATNÍ


Jak kontaktuji podporu služby Steam?


1. Vytvořte si účet na stránce podpory služby Steam – https://support.steampowered.com/index.php (tento účet není stejný jako Váš obyčejný účet služby Steam)

2. Přejděte na stránku https://support.steampowered.com/newticket.php

3. Následně vyberte, do jaké kategorie spadá Váš problém. Na ilustračním obrázku mám problém se službou Steam, respektive placením u předobjednávek. Vždy si pořádně zkontrolujte, zda vybíráte správné kategorie

POZOR: Oficiální podpora služby Steam hovoří POUZE ANGLICKY (a tak na ní musíte anglicky psát) a není zaručeno, že Vám s Vašim problémem pomůže

4. Dalším krokem je samotná zpráva. Zadejte stručný subjekt a detailní popis problému, slušně poproste a podepište se. Šance to nezvýší, ale vypadá to pak lépe

5. Ještě můžete vybrat přílohu (např. obrázek) a zadat jiné doplňující informace

Support_msg

 

 

 

TIPY


Beta verze klienta


Beta verzi klienta služby Steam si můžete aktivovat „Nastavení -> Účet -> Účast na beta verzích“. Tam následně vyberte, že se chcete účastnit beta verze nazvané „Steam Beta Update“. Tím budete mít nové aktualizace klienta dříve než ostatní. O svá data nijak nepřijdete

Neznámé stránky


Nikdy nezadávejte své heslo účtu služby Steam na stránky, kterým nedůvěřujete. I když stránka vypadá podobně či naprosto stejně jako opravdový Steam, pořádně si přečtěte její adresu a zjistěte, zda vlastní bezpečnostní certifikát (viz obrázek níže)

Certifikat_Valve

Nesteamové hry


Chcete si zahrát nějakou starší hru/hru, co není na Steamu a zároveň využít v ní překrytí služby Steam (tedy chatování, pořizování screenshotů nebo zobrazení snímků za vteřinu)? Není nic snazšího, než otevřít klienta služby Steam, vlevo dole vybrat možnost „Přidat hru -> Přidat hru nepatřící do služby Steam“ a tady v seznamu vybrat hru nebo více her, ve kterých chcete aktivovat Steam Overlay (tedy zmíněné překrytí spustitelné výchozí klávesovou zkratkou Shift + Tab). Pokud se Vaše hra v seznamu nenalézá, vyberte pod seznamem možnost „Procházet“ a v počítači vyhledejte spouštěcí exe soubor dané hry

Konfigurace menu v liště


Pokud chcete spravovat, co se zobrazí v nabídce, kterou vyvoláte kliknutím na ikonku Steamu ve spodní liště ve Windows, přejděte do „Nastavení -> Rozhraní -> Nastavení hlavní nabídky“ a v novém okně zaškrtněte to, co se Vám hodí. A když už budete v nastavení rozhraní, nezapomeňte zaškrtnout „Zobrazit adresní řádek, pokud je dostupný“. To se může zdát jako prkotina, ale občas se to hodí

Organizace knihovny


Hry do kategorií v knihovně setřídíte jednoduše – na hru (případně na více her při držení klávesy CTRL) klikněte pravým tlačítkem myši (při hromadném označování musíte hry nejprve vybrat levým tlačítkem) a vyberte možnost „Zvolit kategorie“. Následně vyberete buď již některou z vytvořených kategorií, nebo založte novou. Zde také můžete vybrat „Skrýt tuto hru v mé knihovně“, čímž bude hra skryta. Pokud si ji přejete nadobro smazat, naleznete na této stránce také řešení.

 

Half-Life 3's not dead