meet_your_match_banner2

Meet Your Match (TF2)

Kompetitivní režim, válka mezi Heavym a Pyrem, nový komiks, nové mapy, nové taunty, všelijaké vybalancování zbraní a mnohem více v updatu Meet Your Match! Nezapomeňte si přečíst nový komiks Showdown, v češtině ZDE

Důležité: Válka je seriózní věc. Jakmile zapnete TF2, budete si moci vybrat jednu ze stran konfliktu, ale poté už ji NEBUDE možné změnit. Volte moudře!

Patch z 8.7.2016: Z nenáročného režimu byly odstraněny penalizace za odcházení

 

 

OBSAH

 

 

Můj názor

 

Soundtrack updatu

 

Kompetitivní režim nám byl slibován tak dlouho, že se z něj postupem času stala mýtická věc, od které všichni čekali, že je zbaví hříchů a dá zdarma unusualky. Nestalo se (nepřekvapivě), a proto se režim zdá jaksi “malý”. Ano, TFko ho docela potřebuje, ale pravda je taková, že jej mělo mít už asi tak pět let. Nejméně. Teď, nějakých devět let od vydání, už trochu ztrácí na významu a ač jistě přitáhne nějaké nové hráče (a navrátí pár lidí, co TF2 dlouho nehráli), za chvíli o něm neštěkne ani pes, protože TFko už nemá takovou sílu jako dřív. Komunita tu stále je, a pokud tohle čtete, jste toho důkazem, ale kompeťák ji nijak nezmění a i nadále bude pomalu ale jistě umírat. Píše se mi to těžko, radost z toho nemám, jenže je to tak. Pokud se mýlím, budu rád.

S kompetitivním režimem se pak váže balanc zbraní. Ha, dokonce i já, absolutně nenaivní člověk, jsem si myslel, že Valve se opře do balancu zbraní a před vydáním compu udělá velké a dobré změny. Nestalo se. S tímhle updatem přistálo pár změn, ale buď jsou zbytečné nebo naopak ještě zhoršují současný stav (ve Valve je posledních několik let velmi oblíbená soutěž “Nerfni Heavyho”). Jaké to štěstí, že tu máme válku, viďte? Ten, kdo vyhraje, si ZASLOUŽÍ vybalancování a nové zbraně. Do háje, o tohle by se nemělo soutěžit. Volvo mělo pořádně vybalancovat Heavyho i Pyra (stylem buff a nerf, v tomto pořadí), a pak je teprve nechat hrát o nové zbraně. Tohle je úplná hovadina. Všichni povinně Tým Heavy, ať postavíme zeď před Pyrem a necháme ho za ni zaplatit. Pokud tedy nebudeme na ten “další” update čekat zase půl roku…

UPDATE, ČÁSTEČNĚ OPRAVENO OD VYDÁNÍ: Závěrem (chybějící čepičky nebo ošklivé taunty snad ani nemá cenu rozebírat) bych ještě chtěl promluvit o nenáročném režimu. To je taky pořádný krok vedle. Tečka, víc k tomu nemám. Ba ne, prostě nechápu ty myšlenkové pochody: “Uděláme kežl, ale bude to jako kompeťák, to bude super.” Nenáročný režim by měl být nenáročný a neměl by vás nutit levelovat nebo neodcházet ze zápasů. To pak ztrácí význam. Dobré na tomhle celém je, že alespoň lidé zase víc hrají na custom serverech.

Kolem a kolem zklamání. Pokud vám ještě zbývá Troška naděje, můžete zkusit doufat, že příští update přinese horu zbraní a vše opraví, ale já už tomu nevěřím a jediné, na co se těším, je komiks. Kdo ví, jestli vůbec někdy vyjde.

PS: Z krabiček jde nově v Unusual verzích otevřít i “bezčepičky” – Scouta, Engineera a Snipera bez základního klobouku. Kdo první dostane plešatýho Engiho se Sunbeams, vyhrál a zve nás všechny na pivo, já z bezklíčkových krabic dostal samé hověziny.

PPS: Hádáte správně, český font je furt špatný. Yay.

PPPS: K obálce komiksu
warpaint

 

 

 

Heavy VS. Pyro

war_banner

– Pěkně se posaďte a poslechněte si, jak vám dědeček SC povypráví o válce mezi Soldierem a Demomanem: “It is a period of civil war… ne, jinak. Soly se s Demem popral o jeden předmět, Gunboats. Tentokrát jde ale o mnohem víc…”
– Jakmile zapnete hru, budete si moci vybrat, zda se přidáte na stranu Heavyho nebo Pyra
– Poté se každý vámi provedený bod za danou třídu (v kompetitivních a nenáročných zápasech) připočítá do celkového skóre
– Třída, která vyhraje, získá v příštím updatu zbraně a achievementy a bude vybalancována (o to by se nemělo soutěžit, to má být samozřejmost)
– O tom, kdy válka skončí, se nic neví, takže bojujte za svoji stranu hned teď!
heavy_pyro_stats

 

+ komiks Showdown v češtině (klik)
show_1_cz

 

 

Kompetitivní režim

– Zápasy 6 na 6 hráčů, z nichž výsledek každého z nich ovlivní vaše hodnocení (chcete-li dovednostní skupinu/rank/…)
– Podle hodnocení budete poté spojováni s podobně schopnými hráči
– Kompletní FAQ, nejdůležitější z něj je, že pro kompetitivní režim musíte být prémiovými hráči a mít k účtu služby Steam přiřazené telefonní číslo
– Pokud číslo nepřiřadíte, budete si muset zakoupit speciální vstupenku za 8,89 euro (z 99 % tedy nikdo z vás vstupenku potřebovat nebude)
compmenu

 

 

 

Nenáročný režim

– Společně s přidáním kompetitivního režimu se změnilo také “obyčejné” nehodnocené hraní, při kterém nově nejste vhozeni do probíhajícího zápasu, ale jste spojeni s dalšími přibližně stejně dobrými 23 hráči (12v12) a s těmi odehrajete pěkně celý zápas
– Twistem je odstranění automatického vybalancování, takže už žádné přehazování mezi týmy
casualmenu

 

 

 

Změny zbraní

Scout


Crit-A-Cola
– Jakmile vyprší buff, je hráč na 2 sekundy označen na smrt

Soda Popper
– Hype je nyní nabíjen zásahy nepřátel, nikoli běháním

Shortstop
– Byla přidána alternativní střelba: Scout odstrčí nepřítele
– Bylo odebráno léčení
– Síla odhození zbraně byla snížena ze 40 na 20%

Sun on a Stick
– Když je zbraň aktivní, dostává hráč o 25 % nižší ohnivé poškození

 

 

Soldier


Righteous Bison
– Byla opravena chyba, kvůli které mohl být jeden hráč zasažen několikrát jedním paprskem
– Bylo změněno poškození: na krátkou vzdálenost 54 bodů (dříve 20-80) a na maximální vzdálenost 24 bodů (dříve 14-56)
– Paprsek nyní létá o 30 % pomaleji
– Za každého nepřítele, kterým paprsek prolétne, se jeho poškození sníží o 25 %
– Byly aktualizovány zvuky zásahu paprsku

Disciplinary Action
– Bonus k rychlosti na spoluhráčích nyní trvá 2 sekundy (dříve 3)

Rocket Jumper
– Byl aktualizován model a zvuky
Rocket_Jumper_new

 

 

Sniper


Cozy Camper
– Nově neguje otřesy při přiblížení s odstřelovací puškou pouze v případě, že je puška plně nabita (max. síla střely)

Sydney Sleeper
– Při plném nabití nebo headshotu se Jarate rozstříkne i kolem zasaženého nepřítele
– Střely z přiblížení nově mohou uhasit spoluhráče

Cleaner’s Carbine
– Byl odebrán skrytý atribut, kvůli kterému hráč dostával při používání mini-kritických zásahů o 10 % vyšší poškození

 

 

Heavy


Natascha a Brass Beast
– 20% odolnost vůči poškození je nyní aktivní pouze, pokud je zbraň roztočena a Heavy má méně než polovinu zdraví

Huo-Long Heater
– Nově udílí o 10 % nižší poškození
– Nově udílí o 25 % vyšší poškození vůči hořícím hráčům
– Ohnivý kruh kolem Heavyho nově spotřebovává 4 náboje za sekundu (dříve 6)
– Poškození ohnivého kruhu bylo snížena na 12 bodů (z 15)

 

 

Spy


– Spyova maximální rychlost byla navýšena na 320 (z 300)

Enforcer
– Útoky prorazí veškeré odolnosti (např. Vaccinator) a absorbují efekty od všech zdrojů

 

 

Pyro


Všechny plamenomety
– Přímé poškození plamenomety snižuje léčení Medi Gunů a štítů (Vaccinator) o 25 % (Medici v takovém případě slyší speciální zvuk)

Mannmelter
– Byl odebrán (skrytý) atribut se snížením rychlosti střelby o 20 %

 

 

Medic


– Všechny Medi Guny nyní při léčení Medicovi zajišťují, že se pohybuje stejně rychle jako pacient (dříve pouze Quick Fix)

Quick Fix
– Rychlost nabíjení ÜberCharge byla snížena na +15 % (z 25)

Overdose
– Navýšení rychlosti pohybu bylo změněno na +20 % (dříve 10)
– Zbraň nyní udílí o 15 % nižší poškození (dříve 10)

Upuštěné/na zemi se válející Medi Guny
– Uložená ÜberCharge po odhození pomalu ubývá

 

 

Demoman


– Aby se aktitovaly bonusy bot (platí pro všechny), musí být neseny společně se štítem

Iron Bomber
– Granát nyní vybuchne po 1,4 sekundy (dříve 2)

Quickiebomb Launcher
– Redukce času nabíjení (nabíjení dostřelu, nikoli přebíjení) byla vylepšena na -70 % (dříve 50)
– Maximálně nabité sticky bomby nově udělí o 35 % vyšší poškození (dříve 25)
– Zásobník je nově o 50 % menší (dříve o 25 %)
– Sticky bomby už nezmizí několik sekund po dopadu

Sticky Jumper
– Byl aktualizován model a zvuky
Sticky_Jumper_new

 

 

Engineer


– Teleport první úrovně nyní stojí 50 kovu (dříve 125)

Widowmaker
– Při útočení na stejný cíl, na jaký útočí vaše Sentry, udílí tato zbraň o 10 % vyšší poškození

Eureka Effect
– Atribut “O 50 % méně kovu z krabiček s náboji a Dispenserů” byl změněn na 20 %
– Při nesení této zbraně stojí stavení/vylepšování Teleportů o polovinu méně kovu

Short Circuit
– Výchozí spotřeba jednoho výstřelu je 10 kovu (i když nic netrefíte), příčemž za každý zničený projektil je vám sebráno 5 kovu

Pomson
– Byla opravena chyba s prostřelováním vlastních budov
– Poškození na krátkou vzdálenost je nyní 72 bodů (dříve 62)
– Poškození na velkou vzdálenost je nyní 32 bodů (dříve 42)
– Byly aktualizovány zvuky zásahu paprsku

 

 

 

Nové mapy

CP_Sunshine


sunshine_1 sunshine_2

sunshine_3 sunshine_4

sunshine_5 sunshine_6

sunshine_7 sunshine_8

 

 

CP_Metalworks


metalworks_1 metalworks_2

metalworks_3 metalworks_4

metalworks_5 metalworks_6

metalworks_7 metalworks_8

 

 

PL_Swiftwater


swift_1 swift_2

swift_3 swift_4

swift_5 swift_6

swift_7 swift_8

swift_9 swift_10

 

 

 

PASS Time

– Herní mód vyvíjený i mimo Valve týmy Bad Robot a Escalation Studios se vyhrabal z bety
– Základní info o módu (jen pozor, některá pravidla jsou zastaralá) naleznete ZDE

 

Achievementy


Tune Merasmus’s Multi-Dimensional Television
– Odhalte tajemství skryté místnosti s televizí (na mapě Brickyard)

Jackpot!
– Vyhrajte 10 kol v módu PASS Time

 

Předměty


Early Participation Pin
– Kosmetický předmět (odznak) pro všechny (a všechny třídy), kteří si mód Pass Time vyzkoušeli v betaverzi
Pass_early_participation

 

Civilian Grade JACK Hat
– Kosmetický předmět pro všechny třídy (klobouk)
– Lze získat za odemčení achievementu Jackpot!
jackhat

 

Military Grade JACK Hat
– Kosmetický předmět pro všechny třídy (klobouk)
– Lze získat za odemčení achievementu Tune Merasmus’s Multi-Dimensional Television
Military_jackhat

 

PASS Time Miniature Half JACK
– Kosmetický předmět pro všechny třídy (odznak)
– Lze získat za odemčení achievementu Tune Merasmus’s Multi-Dimensional Television
Miniature_halfjack

 

Mapy


– Mapa pass_pinewood byla přejmenována na pass_timberlodge
– Mapa pass_warehouse byla přejmenována na pass_brickyard
– Byla přidána nová městská mapa nazvaná pass_district

 

Změny pravidel módu


– Pro výhru je nyní potřeba vstřelit 5 gólů (dříve 3)
– Míč už neléčí hráče, který jej nese
– Hráč, který nese míč a nemá kolem sebe žádné spoluhráče, je označen na smrt
– Spoluhráči poblíž hráče nesoucího míč jsou pomalu léčeni a pohybují se stejně rychle jako nejrychlejší spoluhráč poblíž
– Přihráváním míče se nabíjí speciální “Power Meter” (automaticky ale pomalu ubývá)
– Jakmile se nabije, odemkne se branka za více bodů

passtime_banner_small1

 

 

 

Nové taunty

Carlton
– Taunt pro Scouta

 

Balloonibouncer
– Taunt pro Pyra

 

Fubar Fanfare
– Taunt pro Soldiera

 

Disco Fever
– Taunt pro Spye

 

 

 

Nové předměty/krabice

Prinny Hat
– Čepice pro všechny třídy
– Propagační předmět pro hru Disgaea
– V Genuine verzi získali předmět všichni, kdo si hru zakoupili do 4.7.2016
Prinny_Hat

 

Prinny Pouch
– Ledvinka pro všechny třídy
– Propagační předmět pro hru Disgaea
– V Genuine verzi získali předmět všichni, kdo si hru zakoupili do 4.7.2016
Prinny_Pouch

 

Prinny Machete
– Reskin základní zbraně na blízko pro všechny třídy
– Propagační předmět pro hru Disgaea
– V Genuine verzi získali předmět všichni, kdo si hru zakoupili do 4.7.2016
Prinny_Machete

 

Start Bundly
– Jeden balíček pro každou třídu
– Lze zakoupit za různou cenu
– Balíček vždy obsahuje všechny unikátní zbraně pro danou třídu (a podle toho se liší cena)
starter_bundle_sniper

 

Keyless Cosmetic krabice
– Jedna krabice pro každou třídu
– Lze zakoupit za 2,20 euro
– Obsahuje jeden náhodný kosmetický předmět pro danou třídu, přičemž je možné otevřít i Strange nebo Unusual klobouk
Keyless_crate_sniper

 

Mann Co. Supply Munition 103. série
– Nová krabice, lze nalézt
– Obsahuje (zbraně jsou Strange):

- Iron Bomber
– Panic Attack
– Back Scatter
– Quickiebomb Launcher
– Ambassador
– Reserve Shooter
– Degreaser
– Powerjack
– Natascha
– Sandvich
– Strange Part: Damage Dealt (udělené poškození)
– Strange Part: Allied Healing Done (léčení)
– Strange Part: Critical Kills (zabití krit. zásahy)
– Strange Part: Pyros Killed (zabití Pyrové)
– Strange Part: Heavies Killed (zabití Heavyové)
– nebo speciální, extrémně vzácný předmět!

perfect_stranger

 

 

 

Další změny

– Bylo částečně předěláno hlavní menu hry: skoro vše se nyní skrývá pod tlačítkem “Find a Game” (z nějakého zajímavého důvodu zmizela možnost založit svůj vlastní server)
menu_predelane
– Byla přidána možnost najet myší na předmět (např. v obsahu krabice) a zobrazit jej tak
mouseover_nahled
– Byla přidána možnost (v pokr. možnostech) zmenšit místo, které na obrazovce zabírají zbraně

wep_obyc wep_mini

– Byly aktualizovány/upraveny kosmetické předměty Bonk Boy, Dr’s Dapper Topper (nyní pro všechny třídy), Sole Saviors a Dark Falkirk Helm (nyní pro všechny třídy)
– Pokud nepřítel odrazí část vámi uděleného poškození, zvuk útoku bude částečně jiný
– U posledních bodů na CP_Granary byly přidány nové krabičky s náboji
Zabírání posledního bodu na mapě CP_Badlands nyní trvá 2 sekundy (dříve 1)
– Byly přidány medaile pro Added AsiaFortress Cup Mercenaries Cup – 7. sezóna
– Byla přidána medaile pro účastníky TF2Maps 72hr TF2Jam Summer
72hr_jimijam
– Byly přidány medaile pro Random Acts of TF2
reddit_random_acts
+ Tuny nových hlášek

42 komentářů u „Meet Your Match (TF2)“

  1. Znáte ten pocit, když hrajete za Pyra a někdo vám vynadá, že jste W+M1 noob ?
    Valve prostě Pyra takhle vytvořilo a doufám, že tak i Pyro zůstane a doufám, že Heavy vyhraje Válku, do toho týme Heavy.
    PS:
    Fakt je, že skoro každá třída muže být W+M1.

    1. To je pravda ačkoliv preferuji kombinování ostatních zbraní s primární. Ono zabít někoho když hoří pomocí flare gun nebo Axtinguisher je opravdu cool a rychlé. Ale je pravda pokud hrajete se stejně dobrými hráči a ne vždy se vám povede je trefit na 100% tak je lepší svůj cíl pomalu upálit :)

      1. Jo jo Flare gun a Axtinguisher jsou cool zbraně, ale mě u srdce nejvíce zahřeje, když odfouknu kritickou( i obyčejnou) raketu nebo granát zpět jeho majiteli to je teprve pocit.

        1. Jo tohle mám v TF2 opravdu rád že se dá zabíjet všelijakými způsoby. Ono je toho hodně a každý máme ten svůj vlastní oblíbený způsob ;).

        2. Jo, tak to se mi povedlo snad jen jednou a ještě pomalu omylem. Pravda, nikdy sem to moc nezkoušel praktikovat.

    2. Tak W + M1 je takový TF2 meme, Pyro prostě pálí, to je jeho specialita. Když nechceš, aby ti říkali, že jsi noob, dodělávej enemáky z dálky Flarkou nebo je dodělávaj sekyrkou (ne Axtinguisherem, to je taky noob ;)). Jo a používej obyč. plamenomet!

      1. Wow já sem se jen ptal jestli znáte ten pocit, nejsem žádnej Pyro začátečník už budu mít skoro 300 hodin, ale díky za rady i když já enemáky dodělávám brokovnicí nebo detonátorem nebo použiju home wrecker nebo back scratcher, ale většinou to dopadne tak, že se mi nepřátelé nedostanou z dosahu plamenometu a máte pravdu že W+M1 je meme já bych to přirovnal k Noob Tubingu to je nadávka co používají hráči z CoD, kdýž totiž někoho zabijete podhlavňovým granátometem tak se v chatu objeví něco jako tohle: OMG another Noob Tuber go f*** our self.
        PS:
        Docela mě štve jak dlouhý komentáře píšu, ale je to sranda. \(◕ᗜ◕)/

  2. Jak vám to jde? Zkoušel jsem kompetitivní režim, ale když už to konečně bylo alespoň 5 vs 5, tak začali lidé zase odcházet a nakonec to skončilo na hře 1 vs 1. A u normálního režimu sem už pak nevydržel čekání než mě to hodí do nějaké hry.
    Doufám, že se to postupně zlepší. I když to penalizování za odchod ze hry mě dost do dalšího hraní odrazuje. TF2 sem si šel zahrát na odreagování na kratší dobu. Když jsem měl víc času a čistou hlavu, tak jsem šel raději hrát nějakou strategii.

    1. Mám sice jen sedm zápasů v kompu, protože na víc nebyl čas, ale jeden člověk odešel jen v jednom. Nutno ale dodat, že jsem se pojil se skupinou dalších tří kamarádů. Nevím, jaké to je v singlu. Navíc podle mě ten comp je krásně krátký. Třeba csko nebo dota jsou hry na dlouho, tohle máš za deset minut většinou, protože balanc je uplně na hovno a buď převálcuješ ostatní nebo převálcují oni tebe. Z těch sedmi zápasů mých byl jen jeden vyrovnaný. Ale tím jsem se jen chtěl dostat k tomu, že tady to jde překousnout a dohrát, i když to stojí za prd a odcházet není třeba.

      1. Moje zážitky z single Competitive zápasů dopadly vždy stejně, vždy jsme měli tým složený z Heavyho, Medica, Scouta, Pyra, Soliho, občas Engiho, Spyje, nebo Snipera
        a druhý tým měl vždy 2 Scouty, 2 Vojáky Medica Heavyho nebo Inženýra. Jen jednou se nám povedlo je převálcovat.
        Co já rozhodně v TF2 nemůžu vystát jsou hráči co si myslí, že když okolo vás budou skákat tak jsou MLG. Znáte tu situaci kdy hrajete např. Pyra a útočí na vás scout a jediné co dělá je, že okolo vás skáče a občas vás trefí, ale vždy to dopadne tak, že vás zabije někdo jiný.
        Tito hráči většinou hrají za Scouty, Vojáky, ale viděl jsem i Heavyho, ale ten byl k popukání.
        Díky všem kdo si přečetly moji nemesis :P

  3. Valve zase udělalo hovadinu.
    Chybí mi staré vyhledávání oficiálních serverů, teď už se mi to ani nechce připojit a už vůbec si nemůžu vybrat mapu.
    Vadí mi také to, že ze starého dobrého TFka se stává CS:GO, které nehraji a nemám rád. Stačí se podívat na Competitive režim a jeho ranky nebo skiny zbraní v obchodě.
    Po roce a půl jsem začal znova hrát TFko a doteď mě i bavilo, ale vypadá to, že zase skončím.

    Měl bych jednu otázku, hledí Valve na požadavky hráčů nebo jen střílí naslepo?

    1. Ano Valve hledí na hráče, ale ne na pravé hráče TFka, ale na Lamy z CSka co slintaj nad novim TF:GO.
      Tímto komentářem nediskriminuji hráče CS:GO, ale hráče co ho dělají z TF2.

  4. Pyro by potřeboval už jen jedinou zbraň, byla by podobná Rocket jumperu a Sticky jumperu. Název by byl Flare jumper a stejně jako u ostatních by nositel nedostával požkození od vlastních skoků.

  5. Nejsem si jistý jestli se mam přidat k Heavy nebo Pyro.
    Pyro by potřeboval nerfnout!!! a Heavy by zase potřeboval novou zbraň a trošku upravit.
    Sice hraji hodně Pyro a Heavy je u mě v tabulce úplně na konci protože není tak zajímavý hold nedá se hrát jako jiné postavy kdy začnu primární zbraní a dodělám sekundární :(

  6. Nevim jak vy, ale mě se nenáročný režim hodně zhnusil, když si nemohu vybrat jaký mód si chci zahrát.
    No jo no tak to vypadá tak letní večery zase strávím na Komunitních mapách, kdyby se chtěl někdo přidat tak tady mě najdete 188.165.198.6:27019 jsou to Slender mapy.
    PS: pokud ta IP vadí SC klidně ji smažu.

Komentáře nejsou povoleny.