Postřehy k několika událostem minulého týdne

vive_pre_banner

HTC nás společně s Valve hypovalo na „technologický průlom“, který opodstatní delší čekání na jejich VR headset a nakonec se z toho vyklubala přední kamera. A obstojí vůbec Vive v boji proti Oculus Riftu? Krom toho také ohlédnutí za zimními slevami jejich překvapivými statistikami.

PS: Pokud vás zmátl titulek a čekáte moje vyjádření například ke smrti Davida Bowieho, tak vás zklamu, k tomu můžu říci jen jediné: „RIP you magnificient bastard“. Nezapomeňte si však pustit jeho poslední album Blackstar, na první poslech možná hůře přístupné, ale když si jej zasadíte do Bowieho celoživotní tvorby a hlavně do situace, během které vznikalo, tak je výborné (minimálně Blackstar, Lazarus a I Can’t Give Everything Away).

 

 

HTC Vive Pre


Brýle virtuální reality od společností HTC a Valve měly vyjít už koncem loňského roku, ale jak už jsme zvyklí, datum vydání bylo posunuto na neurčito kvůli „technologickému průlomu“. Tenhle slibovaný průlom byl konečně osvětlen na letošní výstavě CES a vyklubala se z něj přední kamera. Jo a taky ne moc viditelná aktualizace vzhledu samotných brýlí a ergonomiky ovladačů. Krom toho bylo také oznámeno snad už finální datum vydání, které je nyní duben 2016.
vive_pre_front

Nicméně teď k té přední kameře. Už od původního oznámení Vive (a obecně vždy, když jsem přemýšlel nad brýlemi virtuální reality) mě zajímalo, jak bude vyřešena situace, kdy budu s brýlemi sedět u počítače a budu se potřebovat podívat na klávesnici. Ne že bych ji neměl přirostlou k ruce a nedokázal psát poslepu a pod vlivem, ale tak kdo ví, kdy se to může hodit. Nebo třeba vidět, jestli vám pod nohy nevběhl váš kocour, když se s brýlemi producírujete pod bytě. Naštěstí na to mysleli i v HTC a hle, druhá generace Vive zvaná Pre bude mít kameru. Doufám, že bude permanentně někde v rohu, abyste mohli občas sjet pohledem a zjistit, jestli se něco nezměnilo a třeba u vás nezačalo hořet nebo něco.
vive_pre_controllers

Ergonomičtější ovladače a menší/upravený design brýlí nemá podle mě moc cenu řešit, jsou to totiž změny, které se nejlépe poznají až na vlastní ruce/hlavu. Co ale má cenu řešit je cena. Respektive cena v porovnání s ostatními VR brýlemi. Určitě vás neminula zpráva o ceně Oculus Riftu, asi nejznámějším VR řešení, které se také konečně blíží do finiše a bude se prodávat za lidových 600 dolarů. To je v přepočtu nějakých 15 tisíc a to ani není cena pro nás, Evropu. Cena v eurech je totiž 700 euro a to nechcete ani přepočítávat. A aby toho nebylo málo, je to cena jen za headset, ne za celé balení s ovladači a já nevím čím. No a teď si vezměte, že Vive HTC od začátku prezentuje jako „prémiové zařízení“. To rozhodně nezní jako něco, co by stálo pár stovek, a proto se dovolím domnívat, že Vive bude cenou za své kompletní balení ještě někde úplně jinde a za dobrých 18 či 19 tisíc českých korun. Možná i více. Rád se budu mýlit, ale zatím se zdá, že virtuální realita se stane skutečností jen pro movitější z nás.

 

 

Statistiky zimních slev roku 2015 na Steamu


Valve se v privátní skupině vývojářů systému Steamworks vyjádřilo k nedávno ukončeným zimním slevám a jejich výsledkům na poli sání peněz z ubohých peněženek. A jsou to celkem překvapivé údaje. Nejdřív ale rekapitulace, na rozdíl například od zimních slev 2014 (tedy přelomu 2014 a 2015), se nekonaly takzvané „bleskové slevy“, aka několik hodin trvající mnohdy značné slevy, třeba až 90 %. Namísto toho byly všechny produkty zlevněny o jednu danou hodnotu po celou dobu trvání slev.
winter2015_product_page_views

To se mi nezdálo jako úplně dobrý krok, přece jen jsem skrblík a chci ušetřit co nejvíce. Jenže ve spojení s touhou získávání kartiček procházením fronty her to na ostatní uživatele jaksi fungovalo. Já osobně jsem koupil jen pár dárků, pro sebe nic a frontu her jsem procházel stylem „mám to u zádě, navalte další kartičku“ a z 95 % klikal na „nemám zájem“. Ale to jsem byl asi jeden z mála, protože začlenění fronty her vyústilo v to, že si hry prohlédlo třikrát více uživatelů než loni. A nejen prohlédlo!
winter2015_wishlist_additions2

O 200 % více zákazníků si přidalo některé z her do svých seznamů přání a obecně se her prodalo více. Například hry mimo „500 nejpopulárnějších“ zaznamenaly o 45 % vyšší prodeje než loni a to už není úplně marné. Samozřejmě konkrétní čísla Valve neposkytlo a ani neposkytne, nicméně i takhle je vidět, že jejich nová strategie vyšla. Teď už jen jestli je to dobře nebo špatně. V dohledné době se totiž asi nedočkáme návratu bleskových slev a budeme si muset zvyknout na slevy nižší. Ještě štěstí, že na ty hry ani nemám čas, tak si je nebudu kupovat. Že?! *nervózně se kouká do svojí knihovny, která se i v jeho nepřítomnosti plní dalšími a dalšími tituly*

4 komentáře u „Postřehy k několika událostem minulého týdne“

Komentáře nejsou povoleny.